czwartek, 3 grudnia 2015

Pierogi z mięsem Babci Zosi

Witajcie

Wymyśliłam sobie dzisiaj, że zrobię pierogi z mięsem według przepisu Babci Zosi. Tak jak pomyślałam, tak też zrobiłam, chociaż nie przepadam za lepieniem pierogów i robię je naprawdę rzadko. Myślę jednak, że to się zmieni po dzisiejszym dniu, bo moje pierożki spotkały się z absolutnym uwielbieniem ze strony potomków (nie wszystkich), ale nie mniej jednak trud się opłacał.

A oto przepis:

Aby zrobić pierogi z mięsem Babci Zosi będziecie potrzebować:

Na ciasto:

40 dag mąki pszennej

1 jajko

sól

1,2 szklanki ciepłej wody

Z podanych składników należy zagnieść elastyczne ciasto. Rozwałkować ciasto na stolnicy lub na czystej powierzchni




i wyciąć równe kółka za pomocą szklanki.


Na Farsz:

Możemy wykorzystać mięso z kurczaka na którym ugotowaliśmy wcześniej rosół,

sól,


pieprz,

majeranek,

5-10 dag masła

Mięso przepuszczamy przez maszynkę, lub rozdrabniamy w robocie kuchennym, dodajemy przyprawy i masło i wszystko dobrze mieszamy. Farsz jest gotowy.





Na krążki ciasta układamy niewielką ilość farszu,


i lepimy pierożki.


.

Pierogi wrzucamy do gotującej się wody, po chwili delikatnie mieszamy. Gdy wypłyną na wierzch gotujemy jeszcze ok. 2 minut i wyjmujemy na druszlak. Ja dodaję do wody odrobinę oleju, zapobiega to zlepianiu się pierogów.

Obieramy i kroimy dużą cebulę (albo dwie), dusimy na maśle, układamy cebulkę na pierogi i podajemy.



Nie spodziewałam się tego, że pierogi zrobione dzisiaj przeze mnie spotkają się z taką aprobatą połowy mojej dziatwy, następnym razem muszę zrobić więcej.

Jeśli się zdecydujecie na wypróbowanie tego przepisu życzę smacznego.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich czytelników i do następnego wpisu.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz