środa, 17 lutego 2016

Mamą chłopców być.

Dobry wieczór moi drodzy czytelnicy.


Jak wiadomo tym którzy zaglądają na mojego bloga, lub po prostu mnie znają, jestem mamą trzech chłopaków z przeznaczenia i (obecnie)z wyboru mamą zastępczą czwartego.




Nie ja decydowałam o tym czy urodzą mi się chłopcy czy dziewczynki. Nie dostałam żadnej dziewczynki, w zamian za to dostałam trzech chłopców. Widocznie jestem przeznaczona do wychowywania chłopaków. Tak naprawdę wychowywałam się wśród chłopców. Mam pięciu braci, w tym jednego bliźniaka z którym przez 15 lat swojego młodego życia byłam nierozłączna. Bawiłam się z kolegami moich braci, czasami nawet zachowywałam się tak jak oni, chodziłam po drzewach, skakałam razem z nimi z dachu na kupę piachu. Z biegiem lat wyrastałam z chłopięcych zachowań, ale może dzięki takim doświadczeniom łatwiej mi jest wychowywać chłopców.

A teraz napiszę wam dlaczego lepiej być mamą chłopców niż dziewczynek. Ciekawa jestem czy się ze mną zgodzicie.



-Po pierwsze: Z chłopcami nigdy nie będziesz się nudzić, przygotuj się na wieczne niespodzianki typu wezwanie do szkoły, lub bójka z kolegą.


- Po drugie: Chłopcy dostarczą ci mocnych wrażeń np. rozbita głowa (więcej niż jeden raz), upadek z drzewa na plecy, próby podpalenia domu itd.


- Po trzecie: W twoim domu nigdy nie będzie cicho (no chyba że wtedy gdy już śpią) ponieważ duża ilość osobników płci męskiej, plus duża ilość ich kolegów równa się niesamowity harmider.


-Po czwarte przygotuj się na to, że twoja lodówka zawsze będzie świeciła pustkami (nawet gdy danego dnia zrobiłaś duże zakupy), więc nie będziesz miała szansy na to aby za bardzo przybrać na wadze, chyba że będziesz się dożywiać na mieście.


-Po piąte: Nie będziesz musiała wydawać majątku na ubrania, wystarczą po dwa t-shirty, po dwie pary dżinsów, po jednej bluzie, kurtce i jednej parze butów, a do tego po kilka par majtek i kilka par skarpetek w tym samym kolorze i rozmiarze aby synowie mogli się nimi dzielić. To na szczęście nie jest duży wydatek, więc dużą część pieniędzy zaoszczędzisz na swoją garderobę.


-Po szóste nie musisz kupować szczotek do włosów, spineczek, opasek a także wielkiej ilości kosmetyków. Chłopakom wystarczy płyn do kąpieli i szampon w jednym, ewentualnie wspólny żel do włosów i dezodorant. Pomyśl jak oszczędność na kosmetyki dla ciebie.



-Po siódme: Będziesz miała z kim wyjść na wieczorne bieganie, bez obawy że ktoś cię zaatakuje, w końcu masz swoich własnych ochroniarzy.



-Po ósme będziesz zawsze miała co robić, nie będziesz musiała się nudzić. Gdy już upierzesz, wysuszysz, uprasujesz i ułożysz wielkie sterty ubrań w szafie, zauważysz że kupka brudnych rzeczy znów podejrzanie urosła.



- Po dziewiąte: W dzień kobiet dostaniesz mnóstwo prezentów i kwiatów (jeżeli lubisz kwiaty).



-Po dziesiąte: W walentynki, w dniu matki, czy też w dniu twoich urodzin synowie zrobią ci śniadanie do łóżka, obiad i kolację i będą się starali być grzeczni przez cały dzień.


Myślę, że warto rozważyć za i przeciw. Gdyby to jeszcze od nas zależało czy urodzi nam się dziewczynka czy chłopiec...

Czasami niektórzy ludzie mi mówią ale jesteś biedna bo nie masz córki, tak jakby to był mój wybór. Cieszmy się z tego, że dostaliśmy dzieci pod opiekę i wychowujmy je najlepiej jak potrafimy niezależnie od tego czy to dziewczynki czy chłopcy.








Ja się cieszę z tego, że mam synów i chciałabym aby wyrośli na takich ludzi ,którzy nie będą krzywdzić innych, będą stawać w obronie pokrzywdzonych, będą odważni i będą się potrafili opowiedzieć za tym co w ich życiu będzie najważniejsze.


Pozdrawiam was serdecznie i do usłyszenia.








7 komentarzy:

  1. święta prawda! chłopaki rządzą:)

    OdpowiedzUsuń
  2. święta prawda!chłopaki rządzą:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taaak, moich dwóch urwisów jest jeszcze małych i spełniają tylko kilka punktów z Twojej długiej listy, ale wszystko przed nami, bo rosną jak na drożdżach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, wszystko przed wami bo chłopcy będą zawsze chłopcami.

      Usuń
  4. Oj to prawda ja nam dwóch, żadnej dziewczynki się nie udało robić z receptur babcinych pomimo że się długo staraliśmy. Widać też jestem stworzona dla facetów. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dwóch chłopców to jeszcze jest szansa na dziewczynkę ;)

      Usuń