piątek, 4 marca 2016

Światowy dzień książki.

Dzień Dobry moi drodzy czytelnicy.



Wczoraj w szkole moich synów obchodzono dzień książki. Symboliczna data tego dnia to 23 kwietnia, ale w Anglii jest obchodzony w pierwszy czwartek marca. Z tej okazji wszyscy uczniowie poszli do szkoły przebrani za jakąś postać z książki.




W tym roku każda klasa miała się przebrać za postać z książek wybranego autora. Dzieci z klasy zerowej do której uczęszcza mój najmłodszy synek miały się przebrać za bohaterów książek Nicka Butterworth.

Nick Butterworth jest jednym z najbardziej cenionych brytyjskich autorów i ilustratorów książek dla dzieci. Najbardziej znane książki  tego autora to seria opowieści z parku Percy'ego które zostały opublikowane w 16 językach i sprzedane w ponad czteromilionowym nakładzie. 


 Inne popularne opowieści Nicka Butterworth to dwuczęściowa historia o bardzo smutnym misiu Albercie Le Blanc.




Dzięki ogromnej popularności oraz sukcesowi wydawniczemu Nick Butterworth zyskał sobie miano klasyka literatury dziecięcej. 

Mój synek chciał się przebrać za lisa. Ambitnie postanowiłam że sama uszyję mu kostium, tak też zrobiłam. Próba generalna wypadła pomyślnie, synek przymierzył kostium lisa i maskę (którą zrobiliśmy wspólnie) i nawet dał się sfotografować.










Rano, w dniu w którym miał pójść do szkoły przebrany za lisa, zaczęły się trudności. Młody za nic w świecie nie chciał na siebie założyć kostiumu. "Masz babo placek" pomyślałam, co tu teraz zrobić, nie uda mi się przygotować mu kolejnego stroju w kilka minut. Wpadłam na pomysł że pozwolę mu pójść w normalnych ubraniach, a kostium weźmiemy ze sobą do szkoły. Miałam nadzieję, że jak zobaczy inne dzieci w kostiumach to zmieni zdanie i też się przebierze. Mój plan nie zawiódł, chłopak wydedukował, że tylko on jeden nie jest przebrany i zgodził się zostać lisem. Szczerze mówiąc ucieszyło mnie to, bo wiecie jak to jest, jak się coś samemu przygotuje i poświęci się na to czas to chciałoby się aby to ktoś docenił.

Dzieci z klasy mojego średniego syna miały się przebrać za bohaterów powieści Charlesa Dickensa.
Charles Dickens jest jednym z najsłynniejszych pisarzy angielskich w dziejach światowej literatury. Jest on autorem wielu powieści obyczajowych, w których opisuje losy biednych ludzi z czasów wiktoriańskich. Bardzo duży wpływ na twórczość pisarza wywarły trudne przeżycia z dzieciństwa.  Największą popularność przyniosła mu powieść "Klub Pickwicka". Inne bardzo znane powieści Dickensa to między innymi: "Opowieści Wigilijne", "Nicholas Nicleby", "Oliver Twist", oraz wiele innych.


Mój syn postanowił, że przebierze się za Olivera Twista.
Przygotowanie stroju dla niego, było trochę prostsze niż życie kostiumu dla liska. Wystarczyło dobrze poszukać w szafie i znaleźć za małą koszulę i spodnie od piżamy oraz dawno nie używaną marynarkę mamy. Pomalowałam mu trochę włosy farbą do malowanie twarzy (bo chciał mieć jaśniejsze). Pobrudził sobie trochę ubrania i twarz i wyglądał jak główny bohater powieści Dickensa.

Bardzo mi się podoba pomysł obchodzenia Dnia Książki w taki sposób. Dzieci miały dużo radości a przy tym na pewno nauczyły się czegoś o wybranych autorach i ich dziełach.

Pozdrawiam was serdecznie i do następnego razu.


Margaritka







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz